ساختن چت روم کاملا رایگان/صد در صد تضمینی!!!!
درباره وبلاگ


نويسندگان

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که روی هارد سیستم خود فایل مشکوکی داشته باشید و از آلوده بودن آن به ویروس اطلاع مطمئن نباشید. در این زمان ممکن است آنتی ویروسی نصب کرده و فایل را اسکن کنید. طبعأ با این روش فایل شما تنها با یک آنتی ویروس اسکن میشود و هر چقدر هم آنتی ویروس قوی باشد امکان خطا وجود دارد و اگر همان فایل را با آنتی ویروسی دیگر چک کنید شاید نتیجه چیز دیگری باشد. همچنین مشکلاتی اعم از آپدیت آنتی ویروس ها، مشکلات مربوط به رجیستر آنها و مسائل اینچنینی نیز وجود دارد که کاربران را از استفاده بهینه از آنتی ویروس ها ناتوان میکند. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی را برای شما معرفی کنیم که این مشکل به بهترین شکل حل شود! شما هم اکنون میتوانید به وسیله سرویسی آنلاین فایل های خود را با 42 آنتی ویروس به شکل همزمان اسکن نمایید! سپس نتیجه آزمایش این 42 آنتی ویروس را مشاهده کنید! تقریبأ تمامی آنتی ویروس های معتبر و معروف در این زمینه جمع آوری شده اند که شما میتوانید فایل های خود را به کمک آنها اسکن نمایید. این راه قطعأ جامع ترین روش برای اطمینان از ویروسی بودن یک فایل است. آنتی ویروس های استفاده شده در این روش از آخرین آپدیت های امنیتی نیز بهره میبرند.

بدین منظور:
شما کافی است به آدرس http://www.virustotal.com مراجعه کنید.
حالا میتوانید فایل مورد نظر خود را از روی هارد Browse کرده و دکمه Send File را بزنید.
اکنون بسته به حجم فایل شما و سرعت اینترنت تان اندک زمانی اعلام نتیجه طول میکشد.
پس از آپلود و اسکن فایل، نتیجه آزمایش فایل با 42 آنتی ویروس به شکلی منظم و مرتب درج میگردد که در صورت ویروسی بودن فایل نوع ویروس تشخیص داده شده نیز ثبت میشود.
اگر چندین فایل مشکوک دارید کافی است آنها را در یک فایل فشرده ذخیره کنید و سپس فایل فشرده را آپلود و اسکن نمایید.
از آنجایی که فایل های مشکوک به ویروسی بودن حجم زیادی ندارند این روش بسیار سریع نیز خواهد بود.

همچنین میتوانید در راستای سهولت کار از ابزار معرفی شده در http://www.virustotal.com/metodos.html جهت اسکن فایل ها از این روش در محیط ویندوز بهره ببرید.
 

cupfa.ir

شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همگان امکان پذیر می باشد بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به راحتی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless خواهیم پرداخت.
هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید
اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع کنید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید
وقتی به شبکه بی‌سیم متصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست متصل شده‌اید، برای اینکار کافیست از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتماً مراتب را به مسئولان گزارش بدهید.

به اشتراک گذاری پرینتر و فایل خود را قطع نمایید
این کار را حتماً صورت دهید ؛
در ویندوز XP، از منوی Start وارد My Network Places شوید. در پنجره Network Connections بر روی شبکه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره محاوره پایانی در قسمت General، گزینه Client for Microsoft Networks and File and Printer Sharing for Microsoft Networks را از حالت انتخاب درآورید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
در ویندوز ویستا قابلیت جالبی نهفته است که خود ویندوز در صورت تشخیص نا امنی شبکه، به طور خودکار حالت به اشتراک‌گذاری را لغو و این وی�?گی را خاموش و غیرفعال می‌سازد. جهت کنترل و تغییر این حالت از این روش پیروی نمایید: ابتدا از منوی Start وارد Network شوید، سپس بر روی عبارت Network and Sharing Center را کلیک کنید، اگر کنار نام شبکه عبارت Public network به معنای شبکه عمومی ظاهر شد و شما به شبکه عمومی وصل شدید، فقط باید این پنجره را ببندید چون در معرض دید قرار گرفته‌اید. در غیر این صورت روی کلید Customize را از روی نام شبکه کلیک کنید. Public را انتخاب کرده و روی کلمه Next و سپس روی Close کلیک کنید.

کاری که انجام میدهید
دقت کنید از طریق اتصال به این شبکه های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنید، از عملیات بانکی آن‌لاین استفاده ننمایید، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال روی اینترنت عمومی ثبت نکنید و تا جایی که امکانش هست از کلمه عبور استفاده نکنید.

cupfa.ir

Windows Defender نام نرم‌افزار امنیتی شرکت مایکروسافت است که در ویندوزهای 7 و 8 به طور پیش‌فرض نصب شده است. به‌روزرسانی‌های این نرم‌افزار به طور پیش‌فرض بصورت به‌روزرسانی خود ویندوز انجام میگیرد. در نتیجه در صورتی که قابلیت Update را در محیط ویندوز غیرفعال کرده باشید، Windows Defender نیز به‌روز نخواهد شد. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی به‌روزرسانی خودکار Windows Defender به صورت روزانه یا هفتگی و یا ماهانه بپردازیم. این به‌روزرسانی حتی در حالتی که Update ویندوز نیز غیرفعال باشد انجام می‌شود.

بدین شکل که:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را بفشارید.
سپس در پنجره‌ی Run عبارت taskschd.msc را وارد کرده و Enter را بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Task Scheduler از قسمت Actions بر روی Create Task کلیک بکنید.
در پنجره‌ی Create Task در همان تب General و در قسمت Name، اسمی دلخواه همانند Windows Defender Automatic Update را وارد نمایید.
سپس به تب Triggers بروید.
اکنون برروی دکمه‌ی New کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده و در قسمت Settings به ترتیب حالت روزانه، هفتگی و یا ماهانه را انتخاب کنید. با انتخاب هر گزینه می‌توانید جزئیات آن را نیز تغییر بدهید.
در قسمت Start نیز می‌توانید آغاز اولین عملیات به‌روزرسانی را انتخاب کنید.
سپس بر روی گزینه OK کلیک نمایید.
حالا به تب Actions رفته و روی دکمه‌ی New کلیک کنید.
حال در پنجره‌ی باز شده در قسمت Program/script عبارت زیر را دقیقا وارد کنید:

“C:\Program Files\Windows Defender\MpCmdRun.exe”

در قسمت Add arguments نیز این عبارت را وارد نمایید:

 

–signatureUpdate

اکنون پنجره‌های باز را OK کنید.
با انجام این تنظیمات به‌روزرسانی Windows Defender به صورت خودکار در زمان‌های تعیین شده به وسیله شما انجام خواهد شد.

cupfa.ir

امکان دارد شما نیز نرم افزارهایی را بر روی سیستم تان نصب کرده باشید که پس از مدتی ، زمان استفاده رایگان  آنها پایان میبابد. بنابراین باید اینترنت را برای یافتن کرک آن زیر و رو کنید. اما اکنون قصد داریم ترفندی را به شما آموزش دهیم که به وسیله آن میتوانید این برنامه ها را از طریق رجیستری ویندوز کرک کنید.

از منوی Start وارد محیط Run شوید و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز بشود.
حال وارد HKEY_CURRENT_USER / Software شوید و به دنبال نام برنامه مورد نظر بگردید و روی آن دوبار کلیک بکنید.
حال از قسمت دیگر ، بر رویMaxusageL دوبار کلیک کرده و در پنجره باز شده مقدار Value آن را به 1 تغییر بدهید.

در پایان دقت کنید که:
* این ترفند امکان دارد بر روی بعضی از برنامه های خاصی جواب ندهد.
* در صورت عدم وجودMaxusage خودتان آن را ایجاد کنید.
* این ترفند مخصوص نرم افزارها و برنامه های مدت دار است نه آنهایی که حتما برای استفاده از آن نیاز به کرک داشته باشند.

cupfa.ir

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که سیستم‌تان رفتار عجیبی را در پیش گرفته است که احساس می‌کنید این مشکل ناشی از ویروس باشد. اما با وجود نصب آنتی ویروس به روز، آنتی ویروس واکنشی نشان نمی دهد. و یا اینکه ویروس باعث غیرفعال شدن آنتی ویروس شده است و یا اجازه نصب برنامه‌های امنیتی را نمی‌دهد. در این مواقع چاره‌ای نیست و باید خود آستین بالا زده و ویروس را نابود کنیم. در این ترفند قصد داریم به معرفی کار با یک ابزار جانبی بپردازیم که از طریق آن می‌توانید به هر آن چیزی که بر روی ویندوز شما در حال فعالیت است پی ببرید و در نتیجه رد ویروس را بگیرید.

ابتدا نیازمند یک ابزار کم‌حجم و قابل حمل به نام Autoruns هستیم. کار این برنامه نمایش تمامی نرم‌افزارها، فایل‌های Dll، Codecها و سایر فایل‌های اجرایی ویندوز است.
ابتدا Autoruns را با حجم تقریبی 600 کیلوبایت از آدرس زیر در سایت مایکروسافت دانلود نمایید:
http://technet.microsoft.com/en-au/sysinternals/bb963902.aspx
پس از دانلود، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را با دو بار کلیک بر روی فایل autoruns.exe اجرا کنید.

روش استفاده از نرم‌افزار
پس از اجرای برنامه بر روی دکمه Agree کلیک کنید تا وارد محیط برنامه شوید.
این برنامه دارای چندین تب است که در هر تب فایل‌های اجرا شده مربوط به هر مورد قابل مشاهده است.
در تب Everything تمامی برنامه‌ها و فایل‌های فعال قابل مشاهده هستند.
روش کار کلی نرم‌افزار به این صورت است که اگر می‌خواهید یک نرم‌افزار و یا فایل، تنها در راه‌اندازی مجدد سیستم اجرا نشود تیک کنار آن را بردارید. دقت کنید که در همان لحظه فعالیت برنامه متوقف نمی‌شود و پس از اولین Restart سیستم، فایل اجرا نخواهد شد. اما اگر می‌خواهید که فایل به هیچ وجه اجرا نشود و کاملا از لیست Autoruns پاک شود بر روی آن راست کلیک کرده و سپس Delete را انتخاب کنید.

شناسایی برنامه‌های مشکوک
برای پی بردن به برنامه‌های ویروسی و تفکیک آن‌ها از برنامه‌های مربوط به ویندوز و برنامه‌های سالم دیگر، باید به قدر کافی آزمایش کرده باشید و تجربه بدست آورده باشید. اما در اینجا به ذکر چند نکته در مورد تشخیص برنامه‌های سالم از ناسالم می‌پردازیم:
1. اصولا برنامه‌هایی که در ستون‌های Publisher و Description دارای اطلاعاتی نباشند بسیار مشکوک به ویروس هستند، چرا که دارای هویت نیستند.
2. اگر نام برنامه برای شما آشنا بوده با اطمینان نمی‌شود گفت که ویروس نیست. در بیشتر مواقع ویروس‌ها با نام‌هایی ظاهر می‌شوند که بخشی از تشکیلات ویندوز تصور می‌شوند، مانند Diskfix ،SearchHelper و... .
3. ویروس‌ها معمولاً در تب Logon قرار می‌گیرند (اما نه همیشه!).
4. همواره به تاریخ ایجاد و تغییر فایلها که در Properties هر فایل در قسمت Modified درج میشود توجه کنید. اگر تاریخ ایجاد آن به چند روز پیش برگردد باید تا حد زیادی به آن مظنون شوید.
5. به مسیر فایل نیز نگاه کنید. در اکثر مواقع ویروس‌ها در مسیر C:\WINDOWS و یا C:\WINDOWS\system32 ذخیره می‌شوند.
6. به آیکون فایل در سمت چپ نام برنامه نیز نگاه کنید. ویروس‌ها معمولا دارای آیکون‌های ویندوزی آشنا هستند.

در پایان اگر هنوز مشکوک هستید بر روی آیتم مورد نظر در نرم‌افزار راست کلیک کرده و بر روی گزینه Search Online کلیک کنید تا هویت فایل به صورت آنلاین از طریق اینترنت بررسی شود.

پاک‌سازی ویروس
وقتی شما مطمئن شدید که مظنونتان ویروس است به ترتیب زیر عمل کنید:
1. آیتم مورد نظر را در نرم‌افزار Autoruns پاک (Delete) کنید.
2. پروسه‌های مربوطه را در Task Manager با فشردن کلید End Proccess قطع کنید.
3. فایل‌های EXE و یا DLL که مسیرشان را قبلاً مشاهده کردید، پیدا و پاک کنید و یا به صورتی قرنطینه کنید که نتوانند به صورت خودکار اجرا شوند.
4. سیستم را Restart کنید.

پس از Restart سیستم موارد زیر را چک کنید:
1. در نرم‌افزار Autoruns ببینید که آیتم‌های مورد نظر دوباره برگشتند یا خیر.
2. در Task Manager ببینید پروسه‌های مربوط به ویروس وجود دارند یا نه.
3. آیا رفتارهایی که شما را به ویروسی بودن سیستم‌تان مظنون کرد هنوز وجود دارند؟ (مانند ارورهای مختلف).

اگر پاسخ سوالات بالا منفی باشد باید خوشحال باشید چون خودتان بدون آنتی ویروس سیستم‌تان را پاک‌سازی کردید!

نکته‌ای مهم
این آموزش شاید برای همه افراد کارساز نباشد و کاربران حرفه‌ای هستند که با صبر و حوصله و کسب تجربه کافی به انجام مراحل می‌پردازند. باید توجه داشته باشید که در بعضی مواقع پاک‌سازی ویروس‌ها سخت‌تر از آنچه هست که گفته شد و احتمالاً مجبور می‌شوید چندین بار مراحل بالا را تکرار کرده و هر بار با دقت بیشتری در مورد آیتم‌های مظنون خود تحقیق کنید. یا در بعضی مواقع با پاک کردن آیتم در Autoruns و یا قطع کردن پروسه ویروس، دوباره پروسه ساخته می‌شود و یا فایل ویروس به راحتی پاک نمی‌شود و... . که اصولاً در این زمانها مجبوریم سخت‌گیرانه‌تر برخورد کنیم و پروسه‌های خود ویندوز مانند explorer.exe را ببندیم تا کارمان تمام شود. با کمی آزمون و خطا می‌توانید به هدفتان برسید.
 

cupfa.ir

اگر از کاربران یاهومسنجر باشید حتماً با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستان‌تان آشنا هستید. توسط این قابلیت می‌توانید به هنگام چت با افراد، تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همان طور که می‌دانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها می‌توانید تصاویر افراد را ببینید. راه‌هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت‌های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسرساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی می‌کنیم که به سادگی و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی، می‌توانید تصاویری که دوستان‌تان در یاهومسنجر استفاده می‌کنند را روی هارد خود ذخیره کرده و مشاهده بکنید. جالب این که در این روش کلیه تصاویری ازدوستان‌تان که در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی اند.

ابتدا بایستی بدانید که شما نیاز به کار خاصی ندارید. چون که هر تصویری که تاکنون دوستان‌تان در یاهو مسنجر قرار داده‌اند و شما آن را مشاهده کرده‌اید به طور اتوماتیک بر روی هارد ذخیره می‌شود. تنها بازیابی آن بر عهده شما خواهد بود.

روش اول:
My Computer را باز نمایید.
سپس به مسیر C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\cache\Icon مراجعه کنید (منظور از C پوشه ایست که ویندوز در آن نصب است).
هم‌اکنون شما فایل‌هایی با عناوین مختلف مشاهده می‌کنید.
حال ابتدا اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش فرمت فایل‌ها در ویندوز شما فعال می باشد. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.
سپس در مسیری که وارد شده اید فایلی را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک نموده و Rename را برگزینید.
در انتهای آن عبارت jpg. را وارد نمایید.
خواهید دید که فایل شما تبدیل به یک تصویر شده است.
این تصویر یکی از آواتارهایی است که قبلأ در یاهو مسنجر مشاهده کردید.
اکنون میتوانید تک تک فایلهای موجود در این پوشه را همین گونه تبدیل به عکس کنید.

تنها دقت کنید که ممکن است بعضی از تصاویری که شما مشاهده می‌کنید تا حدودی سوخته به نظر بیایند. این موضوع تنها به هنگام نمایش بوسیله نمایشگر پیش‌فرض ویندوز اینگونه به نظر می‌رسد و در اصل تصویر سوخته نیست. اگر آن را توسط یک نمایشگر پیشرفته‌تر نظیر ACD See یا Photoshop باز کنید آن را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. و طبعأ اگر یکی از این تصاویر به ظاهر سوخته را به عنوان My Display Image خود در یاهو مسنجر انتخاب کنید آن نیز به طور صحیح قابل مشاهده است.
همچنین به جای jpg. میتوانید از سایر فرمتهای تصویری نظیر bmp، gif و png نیز در اخر عنوان فایل استفاده بکنید.

روش دوم:
در صورتی که از ویندوز XP استفاده می‌کنید به مسیر زیر بروید:
C:\Documents and Settings\Username\Application Data\Yahoo!\Messenger\ID
و در ویندوزهای ویستا، 7 و 8 نیز به مسیر زیر مراجعه کنید:
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Yahoo!\Messenger\ID
دقت کنید منظور از Username نام کاربری شما در ویندوز و منظور از ID، عنوان حساب کاربری خود در یاهو مسنجر است که بایستی انتخاب نمایید.
پس از ورود به این پوشه، پوشه‌هایی با عنوان ID دیگر دوستانتان در یاهو مسنجر مشاهده می کنید.
پس از ورود به هر یک از این پوشه‌ها، پوشه‌ای با نام 0 وجود دارد که باید وارد آن شوید.
اکنون اگر بر روی فایل یا فایل‌هایی که با عبارت icon ختم می‌شوند راست کلیک کنید و Open را انتخاب نمایید و در نهایت اگر این فایل‌ها را توسط ابزار Windows Photo Viewer و یا سایر ابزارهای مشاهده تصویر، باز نمایید می‌توانید تصویر دوست‌تان را مشاهده کنید.

cupfa.ir

خطر هک شدن، یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که کاربرانی که از مودم‌ بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند را تهدید می‌کند. شما نیز اگر از مودم بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید و متوجه کم شدن غیرمعمول حجم اینترنت خود شده‌اید این امکان وجود دارد که رمز عبور مودم شما توسط هکرهایی که در نزدیکی شما زندگی‌ می‌کنند، هک شده باشد. در این ترفند به معرفی 10 نکته برای پیش‌گیری از هک شدن اتصالات بی‌سیم خواهیم پرداخت.

1- به پیشنهاد شرکت مایکروسافت توجه بکنید؛ مایکروسافت می‌گوید بهترین نوع رمزگذاری روی مودم شبکه بی‌سیم، پروتوکل‌های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK هستند. این نوع پروتکل‌ها، رمز عبور شما را هر میلی‌ثانیه رمزگذاری می‌کنند و درصد هک آن را به 64 سال آینده موکول می‌کند! تعجب نکنید، این واقعیت این نوع رمزگذاری است.

2- اگر شما از بیشتر از یک کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده نمی‌کنید مودم خود را بر روی حالت Bridge تنظیم کنید.

3- در صورت استفاده از حالت PPPOE بر روی مودم، قابلیت MAC Filter را  بروی مودم فعال کنید.

4- برخی برنامه‌ها همانند Wireless Network Watcher می توانند به شما در جهت مشاهده اتصالات دستگاه‌های بی‌سیم به مودم شما پیغام هشدار بدهند. در صورت دیدن اتصالات ناشناخته آنها را قطع کرده و یا هرچه سریع‌تر رمز عبور مودم خود را تغییر بدهید.

5- از یک نرم‌افزار Firewall قدرتمند استفاده کنید. فایروال‌ها با بستن پورت‌های اضافی بر روی ویندوز، راه را برای هکرها مسدود و تنگ می‌کنند.

6- هرگز رمز عبور خود را تا جای ممکن به دوستان و آشنایان جهت استفاده از مودم ندهید. سعی کنید در صورت تمایل، خودتان رمز عبور را وارد دستگاه آن‌ها کنید.

7- برخی شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت، سرویسی را فراهم می‌کنند تا هر کاربر تنها با یک MAC Address بتواند به اینترنت متصل شود. در صورتی که تنها از یک کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید با استفاده از این سرویس می‌توانید اطمینان پیدا کنید فقط خودتان هستید که می‌توانید به مودم متصل شوید و از اینترنت استفاده کنید.

8- در مواقعی که از خانه یا محل کار به مدت زیاد خارج می‌شوید می‌توانید به راحتی مودم خود را خاموش نمایید.

9- شما می‌توانید با مراجعه به سایت سازنده مودم، آخرین نسخه Firmware مودم را نصب کنید تا تنظیمات نرم‌افزاری مودم شما نیز همیشه به‌روز باشد.

10- اگر کامپیوتر شما نزدیک به مودم است و می‌توانید از سیم برای اتصال به آن استفاده کنید، با اتصال سیم به مودم می‌توانید تنظیمات مربوط به اتصال بی‌سیم را در مودم غیرفعال کنید.

cupfa.ir

حتماً شما نیز با محیط Command Prompt یا خط فرمان ویندوز آشنایی دارید. کافی است در Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا کادر Command Prompt باز شود. cmd.exe در اصل مفسر دستورات است که در کلیه نسخه‌های ویندوز نیز وجود دارد. در این ترفند قصد داریم که به معرفی یک روش کوچک و ساده جهت افزایش سرعت عمل در وارد نمودن مسیرهای مختلف در درون CMD بپردازیم. به عنوان مثال این پس به جای تایپ مسیرهای طولانی در CMD، می‌توانید از این روش برای وارد نمودن مسیر فایل یا فولدر در درون خط فرمان استفاده بکنید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی ویندوز XP و نسخه‌های قدیمی‌تر امکان‌پذیر است.

برای این کار:
شما تنها به یک کشیدن و رها کردن (Drag&Drop) نیازمندید.
بدن شکل که از طریق My Computer به محلی که فولدر یا فایل مورد نظرتان وجود دارد بروید.
سپس  در حالی که کادر Command Prompt باز است، آیکن فایل یا فولدر را کشیده و در درون پنجره Command Prompt رها کنید.
خواهید دید که مسیر این فایل وارد صفحه خط فرمان می‌شود.

این تصویر متحرک گویای همه چیز است:
یک ترفند کوچک پیرامون Command Prompt ویندوز

cupfa.ir
پيوندها


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 127
بازدید ماه : 366
بازدید کل : 172021
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 254
تعداد آنلاین : 1

ساختن چت روم رایگان